旧橋壮|JAZZINJAPAN |ジャズサックス|ジャズライブ|東京

19世紀末から20世紀初頭にかけてアメリカ南部を中心に興ったした音楽形式日本人サックス奏者
日本人ジャズサックス奏者旧橋壮バナー


Tokio Jazz Quartet en el Rubicón

MAGENTA/旧橋 壮 LIVEINNEWYORK 
アマゾンHMVタワーレコードディスクユニオン
かで好評発売中。
ここは旧橋壮WEBSITE MAIN PAGEです。

contents:
PROFILE CD ALBUMSMYSPACEYOUTUBE
LIVEINFO BLOG LESSON 演奏依頼FACEBOOK
SOUNDCLOUD
サックス奏者 旧橋 壮オフィシャルサイト2017
お問い合わせ CONTACT:u-hana@ga2.so-net.ne.jp

19世紀末から20世紀初頭にかけてアメリカ南部を中心に興ったした音楽形式
19世紀末から20世紀初頭にかけてアメリカ南部を中心に興ったした音楽形式

19世紀末から20世紀初頭にかけてアメリカ南部を中心に興ったした音楽形式

記事引用:
スペイン El Diario Montañés Dos genios del jazz japonés actúan hoy en el Rocambole
 ニューヨーク jazzreview.com Live In New York, Magenta by Tsuyoshi Furuhashi
シネマトゥデイこれぞ至高の話芸!羽佐間道夫×野沢雅子×高木渉×山寺宏一の芸達者たちが古典映画の「声優口演」で競演!

ライブ会場でお客さんとして観にきてくれたマウスピース製作者のフレディ・グレゴリーと
日本人サックス奏者 旧橋壮(FuruhashiTsuyoshi)オフィシャルサイトTOP





旧橋壮(ふるはしつよし:本名同じ:舊橋壮)PROFILE 
プロフィール(M)
サックスを村岡建、松本英彦に師事。01年舞鶴赤煉瓦ジャズ祭全国公募選考で最優秀賞を受賞。10年NYでのライブアルバム「MAGENTA」「宇宙の花」他計6枚のリーダーアルバムをリリース。11年より声優の羽佐間道夫、野沢雅子、山寺宏一、高木渉、山口勝平氏他との声優口演の映画音楽、作曲、演奏を担当。07年政治家の亀井静香歌唱、川内康範作詞作曲「おかあさん」演奏編曲、指導担当。2007年スペインでのアントニオ・ガマサ(p)他との「IJUJUMEETSJAPANESEJAZZ」出演、NYでのシャニーア・ブルメンクランズ(b)レジー・ニコルソン(ds)トレバーラグレンジ(p)「SPECIAL NIGHTOF JAPANESE JAZZ」出演、ジョン・ゾーン(as)他と共演、ロンドンにてSariaGiobbe(vo)のレコーディングに参加等海外でも活動する。自身のジャズグループでの新宿PITINNや赤坂BFLATでの活動の他、メジャー、インディーズ双方に渡り多くのレコーディング・ライブに参加、ANDAZTOKYO、椿山荘、六本木ハイアット等ホテルでの演奏、白虎社の舞踏家の門輪成、日本舞踊家の藤間浩菊などとのコラボレーション、クラブイベント「風の人」でのコラボレーション、すみだジャズ、横浜ジャズプロムナード、枚方ジャズ等出演、BoyeBrothers(ガーナ)横浜アフリカンフェスティバル参加,カフェミュージックBOSSA VOVAGEシリーズやNUJAZZCONFERENCE AT TOKYOCD参加。富樫春生(p,key)久保島直樹(p)アルバム参加など。(正確な出演回数、共演者は多岐に渡るため把握は困難だが、レギュラーの演奏を含めると約2000ステージ位)JAZZLIFE、SWINGJOURNAL、THESAX、スペインElDIARIO、米JAZZREVIEW.com レコードコレクターズ誌、タワーレコードMUSEEなどにインタビュー、レビュー、ライブ記事等掲載。





スペインの公演時に掲載された記事。(赤枠内)NY STONEのライブ時のメンバーとシャニーアブルメンクランズ(B)
旧橋壮(sax)レジーニコルソン(ds)トレバーラグレンジ(p)



Biography in English

Tsuyoshi Furuhashi is a tenorsax,flute player composer from Tokyo.He was born in Mitocity Japan.Study under saxophone  TakeruMuraoka,
Hidehiko Matsumoto .In 2001 he was selected the most valuable player of the contest of Maizuru Redbrick jazzfestival. From 1998 to now ,getting to
known Tokyo jazz scene gigs at jazzclub. From original tune to 4beat, improvisation on his own band has tried to pick up experimentaly ,and he also
worked as a support musician on cafes, tv ,stage, hotels,jazzfestivals,polititian Kamei Shizuka's song arrangement under songwriter Kohan Kawauchi
,He has collaborated openly with hiphop,collegerock butoh,bossaNova ,reggae,cafe-music artist's gigs and recording,both major and indies. JAZZLIFE
MAGAZINE picked up Furuhashi's interview two times.In 2007 Album Flower Of Cosmic sometimes had ordered topone newdisc of
HMVJ-Jazz internet.In2009 April,he had concert tour at Santander,Spain with pianist Antonio Gamaza and he continued his performances in Paris. N
ewspaper EL DIARIO pikced up him an article with bassist Yutaka Kaido.In2009 September,"Spacial Night Of Japanese Jazz" at NewYork
The Stone with Sachi Hayasaka ,he performed the quartet the following member, Furuhashi (sax,fl)ShanirBlumenkranz (bass)Reggie Nicholson (drums)
Trevor Lagrange (piano)also he joined JohnZorn(as) improv night The Stone benefit session. In 2011,he had charge of compose and playing live music
voise artist specializing dubbling films live parformance "Seiyu-Koen" Harold Lloyd`s movie Why Worry? based upon Tokyo International Film Festival
,Shitakome with voice actor Michio Hazawa,Masako Nozawa,Wataru Takagi,Koichi YamaderaThere are five reader albums and one V.A. Nu-JazzAlbum
/.....an amazing Japanese saxophonist who really deserves wider renown ....by JAZZREVIEWCOM,TedKane.(ENGLISH)


Biography in Espanol
El saxo Furuhashi nació en Mito (Japón) y estudió saxo con el maestro Takeru Muraoka. Desde 1998 es
un asiduo intérprete en el club más emblemático de Tokio, el Pit Inn. En el 2001 participo en el Festiva
l Internacional de Jazz Maizru Akarenga obteniendo el primer premio como mejor instrumentista de Japón.
Su colaboración discográfica y artística es impresionante. En 2002 decide grabar sus propias composiciones en un
CD que lleva por titulo “Furuhashi”, siendo nominado por la prensa americana como el mejor disco del año. Desde entonces su discografía no a
dejado de crecer: en 2005 el CD “Adosa”, en 2007 “Flower of Cosmic” y “Lush Life” y en 2008 “Vauge” y
“Un-Jazz Conference@Tokyo”. (ESPANOL)

REVEIWS
<日本>シネマトゥデイ今回、音楽を担当したのは旧橋壮。ピアノやサックスの音色などで映画を巧みに盛り上げる旧橋の音楽は、
芸達者な声優陣に負けない極上の音楽。
<日本>旧橋 壮のサックスの響きには、身を削ってそれを燃やし周囲を照らす灯りのような切ない美しさが潜んでいるよ
うに感じでいたのだけれど、改めてこのアルバムに収められている選りすぐりのテイクを聞き返していると、研ぎ澄
まされた緊張感の中に瞬間だけ浮かぶ安堵の笑みのような、生命の根源から湧き出してくるんじゃないかと思わ
せる音に出会うことが多くて、ジャズとか音楽の演奏といった既成の枠を超えた煌きを見せてくれるから楽しみに
している。彼の活動のなかではアブストラクトな要素が比較的薄い、旋律の美しさを堪能できる曲を中心に構成
されていることもあって、スピリチュアル系クラブ・ジャズ方面には特に注目度を高めにしていただきたい。
(JAZZLIFE 富沢えいち)

<日本>今日的音楽的希望/旧橋 壮
良質で灰汁の強いレーベル、スタジオ・ウイーからまたまた恐ろしいサックス奏者が輩出された。デビューとなっているが、その経歴、共演、ゲスト参加の多さ等、とても新人とは呼べない。メンバーにはベテランドラマー小山彰太、ピアノに富樫春生、ホームグラウンドは新宿ピットインと聞けば、は~そっち寄りの!と喜ぶ方々も多い事だろう。しかしこれがまたいい具合に期待を裏切って(少なくとも私には)頭を混乱させるアルバム構成になっている。現代音楽的なピアノとのデュオあり、角田亜人のターンテーブル&サンプラーによりフルートが後から波のように押し寄せ恍惚状態になりそうになり、かと思えばストレートにジャズ、渋いバラード調も合間に入り、とにかくひとくくりに出来ない。グルーヴにはほど遠くクラブの要素とも全く違う趣だ。アイデア豊富でこのアルバムに全てを詰め込みたかったのか、はたまた一つのストーリーとしての作りなのか、え~い、これは現代音楽的音響ジャズなのだ!これが更なる新ジャズ?(タワーレコード評2002)

<日本>リーダーのテナーサックスを中心とした4種のセッションが混在するが、ハードボイルドなムードは見事に一貫している。最初期のミンガス・ワークショップやテオ・マセロのアメリカンクラーヴェ盤の雰囲気を感じた。(ミュージックマガジン2002)
<日本>
衝撃を受ける音というのはこういう音なのだと思いました。サックスは人々に大きなインパクトを与えられる楽器です。良いJAZZは繰り返す聴くことで聴く度に何かの発見がある。それを見事に実現しています。聞き終わった後も心のどこかで余韻が残る。 大袈裟ではなく本当にそう思った。1曲目「宇宙の花」スピリチュアルで心に響く。 そして2曲目「HOPE OF LIVING」ウォーミングで誰もが優しくなれる。最終曲に「宇宙の花」PIANO MIXで完結。ワンホーンでここまで出来るのは素晴らしいです。
<日本>
近年、氾濫する、音楽のスタイルだけを標榜した、形骸化した「ジャパニーズ・ネオ・ハードバップ」の演奏と比べれば、旧橋の音楽表現の寄って立つところの違いは、一聴して明らか。今、本当の意味で、日本で一番注目できる演奏家だ。間違ってもメジャーなどの企画に乗らないで欲しい。旧橋の作品すべてが、00年代J-jazz最高の作品だ。

<アメリカ> Furuhashi Tsuyoshi is a joy to listen to. He takes musical chances and plays with melodic invention in settings pastoral, chaotic and everywhere in between. His tenor is brawny and beautiful and his flute playing combines his jazz sensibility with elements of Japanese folk music. On his CD Furuhashi he plays with a novel set of instrumentalists--a typical rhythm section of piano, bass and drums augmented with a stick player and DJ--to create a classic set of jazz. The album opens with "a ghost of roseraie de l'hay," a pretty ballad reminiscent of Crescent-era Coltrane, with nice impressionistic piano from Togashi Hal-Oh. "gravity" trods the path of Bitches Brew Miles and Furuhashi fittingly echoes both Wayne Shorter & Bennie Maupin, playing with some of the mysteriousness of the former and displaying the blues acumen of the latter. The duet "july" with Hal-Oh again recalls an aspect of Shorter, the piece resembling the kind of thing he and Herbie Hancock have been doing for forty-some years now. The two versions of "sea" (subtitled type a & type b), combine his organic sounding flute with some electronic trickery from Tsunoda Tsuguto to form a sonic watercolor of the titular body.The music sometimes gets freaky and loose, but Tsuyoshi always plays with logic and purpose. Even his dissonances are consonant; he gets skronky when it's called for, but never sounds histrionic. Furuhashi Tsuyoshi has to be reckoned a major talent.
.....an amazing Japanese saxophonist who really deserves wider renown ....by JAZZREVIEWCOM,TedKane.(ENGLISH)


Furuhashi is a near-perfect embodiment of next-generation musical art to the extent that it embraces a broad palette of spectrum of sound.By exprloring contransing textures and instrunction、the leader succesfully challenges mainstremJazzconvevtions head-on.A case in point is the ingenious,multi-level performance,"Gravity". Here, a driving, tonal center-based groove gives way to an intermezzo drumsolo, a duet with piano and drums, a trio with flute,piano and percussion, and a surreal, electonic coda.The episodic structure of the pieceoffers convincing proof tht new avenues of expression exist over and beyond conventional theme-and-variations.The piano and saxophone duets, including "July" and "A Ghost of roseraie de L"Hay" are miniture masterpieces;Togashi's expressive, chromaticapproach to the modern grandpiano is worth repeated listning. And the pulse-driven trio track, "On call from the other", is evidence of a rhythmic conceptthat stands with the best in creative in music.

2010
<アメリカ>
Musicians: Tsuyoshi Furuhasi (tenor sax, flute), Trevor Lagrange (piano), Shanir Ezra Blmenkranz (bass), Reggie Nicolson (drums)

Review:
Tenor saxophonist, flutist and composer Tsuyoshi Furuhashi was born in Mitocity, Japan. His background includes study with Takeru Muraoka and winning an award at the Maizuru Redbrick Jazz Festival. Furuhashi’s been featured in Jazzlife Magazine and the newspaper El Diario. This recording, Live In New York, Magenta, was made live at The Stone in New York City on September 12, 2009.

This concert brings together Furuhashi’s band in a set of three originals and a group free-jazz closer. The opening number, “Magenta,” incorporates brilliant hard bop blowing and features a terrific solo by pianist Trevor Lagrange. The band is truly of one mind as they negotiate the harmonic changes with deft, but light, brilliance. Furuhashi is a solidly grounded and well-schooled artist whose use of phrase and line places him solidly within the mainstream.

The entire mood changes with the next composition, “Nord.” This open-ended free-rubato-timed piece features the leader on flute and saxophone. His playing is subtle, and the band follows him closely. Their clever interplay is not stilted, but the band reacts to more than participates with the leader.

A swing ballad, “Changing The Time Spiral,” features bassist Shanir Ezra Blmenkranz. His playing is exquisite. His solo is firmly locked in the changes yet he plays lines so pretty it’s hard to believe he’s following any muse but his own. Lagrange’s light pointillistic harmonic fills color the edges of Blmenkranz’s solo perfectly. Their interplay is of special note to all would be jazz rhythm section performers as a prime example of resplendent cooperation. Furuhashi’s melancholy tenor playing sets the right mood, and the entire ensemble responds.

The disc closes with material that would not be out of place on an early John Klemmer avant-garde inspired album. Furuhashi uses extended extramusical saxophone techniques, the band plays with a fervor inspired by fire, and while the result is not always concentrated and focused during the entire 15 minutes, it is interesting to listen to them negotiate the way.

The problem with this disc is the recording quality. Without the use of microphones placed on individual instruments the sound is cavernous and the clarity and overall musical effect is severely compromised.

Tracks: Magenta, Nord, Changing Time Spiral and The Source

Reviewed by: Thomas R. Erdmann

<スペイン>-Dosgenious del jazz japon-Los actos de celebración del primer aniversario de las recuperadas 'jam sessions' de jazz del Rocambole llegan hoy, jueves, a su fin con un intercambio musical entre Cantabria y Japón. El jazz es el punto común que unirá sobre el escenario a los creadores japoneses Kaido Yutaka (contrabajo) y Tsuyoshi Furuhashi (saxo) y a los locales Antonio y Roberto Gamaza. Una cita única que se desarrollará a partir de las 22,00 horas en la sala santanderina, con entrada libre.
Esta actuación se completará con la suma posterior de diversos músicos de la escena cántabra, derivando hacia una 'jam session' con la que se cerrarán los diversos actos que se han llevado a cabo durante las últimas semanas en el Rocambole.
Será la primera vez que tanto Kaido Yutaka como Tsuyoshi Furuhashi actúen en Cantabria. El contrabajista nació en Tokio y ya a los 5 años comenzó a estudiar piano clásico y a partir de los 16, bajo eléctrico. Mientras cursaba sus estudios en la Universidad de Bellas Artes de Musashino (Tokio), comenzó a tocar el contrabajo clásico con el maestro Shigeru Matsuno especializándose más tarde en la música de jazz. Desde 1996 viene realizado innumerables grabaciones y actuaciones por diferentes club de jazz internacionales. En el año 2000 participo en el prestigioso Festival Internacional de Jazz 'Promenade' en Yokohama (Japón) donde recibió, junto con su grupo AAS, cuatro premios del jurado.
Por su parte, el saxo Furuhashi
nació en Mito (Japón) y estudió saxo con el maestro Takeru Muraoka. Desde 1998 es un asiduo interprete en el club más emblemático de Tokio, el Pit Inn. En el 2001 participo en el Festival Internacional de Jazz Maizru Akarenga obteniendo el primer premio como mejor instrumentista de Japón. Su colaboración discográfica y artística es impresionante. En 2002 decide grabar sus propias composiciones en un CD que lleva por titulo 'Furuhashi', siendo nominado por la prensa americana como el mejor disco del año. Desde entonces su
discografía no a dejado de crecer: en 2005 el CD 'Adosa', en 2007 'Flower of Cosmic' y 'Lush Life' y en 2008 'Vauge' y 'Un-Jazz Conference@Tokyo'.

19世紀末から20世紀初頭にかけてアメリカ南部を中心に興ったした音楽形式

プロフィール(S)

サックスは、1800年代にアドルフ・サックスがクラリネットを改造して作られたした比較的新しい楽器です。ジャズサックスは旧橋壮LIVE

JazzLiveInTokyo Here's Ones of Infornmation around Sax Player Tsuyoshi Furuhashi2016

日本のサックス奏者旧橋壮ジャズサックス